Сюжетно-рольові ігри як етап підготовки до школи
Починаючи, у віці 3-х років дитина поступово включається в сюжетно-рольові ігри, які відображають діяльність батьків і дорослого оточення.
Сюжетно-рольова гра дуже корисна для психологічного розвитку малюка, адже за допомогою гри він приміряє на себе поведінку в соціумі, вчитися комунікувати, розвиває фантазію. У віці 3-х років у дитини найпопулярніша сюжетно-рольова гра - це дочки матері. Дівчатка і хлопчики доглядають за ляльками і пупсиками, як колись робили їхні батьки. За допомогою гри спостерігаючи за дитиною, можна коригувати його поведінку і агресію, а так само вчити ділитися іграшками з іншими хлопцями.
У цьому віці формується у дитини його особисті кордону, і з'являються перші інтереси. Сюжетно-рольові ігри можна направляти в правильне русло і вибудовувати таким чином, щоб вони впливали на здатність до навчання дитини та підготовку до школи і не ставали для дитини тортурами.
Під час гри пропонуйте дитині вгадати геометричні фігури, які повинні як пазл підходити в певний отвір, показати тварин на букву А чи порахувати звіряток в кімнаті. Спільні ігри благотворно впливають на успішність в розвитку дитини.
Щоб впровадити сюжетно-рольові ігри в повсякденне життя дитини, необхідно все продумати детально і скласти правила гри і дозволити дитині проявляти активність під час ігор.
У педагогіці виділяють 3 етапи розвитку дитячої гри для дошкільнят:
- Режисерська гра
- Образна гра
- Сюжетно-рольова гра
Режисерська гра - вчить дитину придумувати сюжети самостійно, гра не займає багато часу і вчить малюка з'єднувати окремі предмети за змістом самостійно.
Образна гра - під час цієї гри дитина приміряє функцію або властивості улюбленого персонажа або предмета. Дитина може грати в героя улюбленого мультсеріалу або відтворювати діяльність на підставі близьких родичів, перевтілюватися в машину або іграшку. Коли дитина в образі і грає, не потрібно перешкоджати цьому. Підтримайте його образ.
Сюжетно-рольова гра - випливають гри, з двох попередніх. Малюк поступово приходить до сюжетно-рольової гри після навчання попередніх етапів гри.
Головні правила побудови сюжетно-рольової гри для дитини:
- Гра не повинна будуватися на примусі
- Гра не повинна заганяти дитини в рамки і повинна мати творчий характер
- Гра повинна мати розвиток
У віці 5 років, батьки роблять акцент на вивченні алфавіту, адже дитині скоро в школу і в цьому віці активно в життя малюка вриваються різні гуртки та уроки іноземної мови. З усім цим іграм приділяється все менше і менше уваги, а це дуже навіть дарма.
Дитина в цьому віці в стані сам придумати складну, структуровану гру, а наше завдання направити її на вивчення, чогось нового.
Запропонуйте дитині пограти в школу або інтерактивний клас, щоб він навчав самостійно свої улюблені плюшеві іграшки.
Намагайтеся пропонувати дитині сюжетно-рольові ігри за його інтересам з акцентом на вивчення чогось нового. Якщо дитина захоплюється тваринами або любить динозаврів, легко можна підключити енциклопедію до гри і спробувати знайти там різні види рідкісних тварин і ознайомитися з інформацією про них. У цьому віці дитина вбирає всю інформацію як губка і вона надовго залишається у нього в пам'яті.
Щоб вивчити алфавіт спробуйте розставити іграшки в алфавітному порядку або запропонуйте дитині гру в навчальний клас з навчальним плакатом азбукою. Інтерактивні навчальні іграшки стануть тільки в допомогу при вивченні абетки.
Вивчайте з дитиною вірші і скоромовки, щоб тренувати пам'ять у малюка.
Все сюжетно-рольові ігри націлені на швидке вивчення і полегшене сприйняття навчання, як нікого виду гри.
Подивитися і замовити розвиваючі іграшки можна тут: Азбука розвиваюча, розвиваючі іграшки для дошкільника, мольберти